Friday, December 25, 2009

MENARIK TENTANG GAMBAR




apa yg menarik tentang gambar d atas???
ada sesuatu yg menarek perhatian aku tntg gamba nih...

korang tengok elok2 pasangan nih....
aku cukup berkenan...
abg aku djempot p umah depa nih...
untuk jamuan krismas ....
tp bukan meraikannya...
paham2 je larh......

lepas tuh aku tanya
awat islam buat jamuan krismas???

then abg aku gtaw actually depa bukan islam.....
n depa hormat org islam....

aku heran lg.... kenapa pulak??
depa yg buat sambutan kenapa nak hormat org laen???

then baru aku taw...
dya mmg tutup aurat sejak duduk d malaysia

huhhuhu....
kagum gila aku......

kat sini pulak???
dah la islam....
aurat tak maw tutup....

paling sakit hati pelakon....
masa belakon tutup aurat
dah lepas belakon x tutup...

awat???
Tuhan dia ada masa belakon ja ka???
lepas belakon Tuhan hilang????

bukan nak mengata....
kenyataan.....

renung2kan semua....
terutama yg free hair

2 comments:

Anonymous said...

salam encik syafiq yang muda belia ini:D
bahaha. alryte alryte,
cam anti sgt ngan dak free hair.
well akak (erk.ceh poyo) neh free hair
and rasanya kami (golongan free hair) ada pandangan tersendiri. bukannya kami freehair kami jahat ye. ada jugak yg bertudung tp hanya sekadar bertudung (sebab dipaksa, sebab takut parents bukan takut Tuhan), namun isi dalamnya kita tak tahu.

kalau boleh, biarlah bertudung itu ikhlas. ye tau mmg wajib tapi dosa itu biarlah kitorang yg tanggung, bukan korang. tapi tak lupa terima kasih sebab sentiasa menasihat & mengingatkan:)

oke oke. byebye. salam.

me said...

waalaikumsalam...
betol ape yg kak ckapkan tuh
tp kalu freehair tp solat...
mcm x menerima hukum ALLAH
dalam hal2 ibadat dya buat
tp bila dah kelua rumah x tutup aurat
dalam QURAN ada kata aurat bg wanita
seluruh anggota badan kecuali telapak tgn and muka
kalau perempuan x tutup aurat tp smbhyg
mcm saya ckp td.... tak menerima SEMUA HUKUM ALLAH... bab2 solat dia terima tp tutup aurat tidak terima... lps baca QURAN semua kata SADAQALLAHULAZIM yg bermaksud lebey kurang mcm nih "apa yg ALLAH beritahu ddlm QURAN semuanya benar" dlm QURAN ada cakap pasal bab2 tutup aurat... so mcm nih la keadaan org freehair yg beribadat.....

Post a Comment